A 11-es számú főút Budapesttől Esztergomig tartó másodrendű főút, hossza 72 km. A Duna jobb partján észak felé haladva, többek között Szentendrén, Visegrádon és Esztergomon áthaladva jut el Táton a 10-es útig. A Dunakanyar, a Duna jobb partjának térségbeli egyetlen főútja óriási forgalmat bonyolít, a legfontosabb feladatok közé tartozik, hogy a térség három városát (Budakalász, Pomáz, Szentendre) érintően komoly fejlesztések kezdődjenek. A 11-es főút 2×2 sávos szakasza jelenlegi formájában 1980-ban készült el, ami kedvezett ugyan a a főút forgalmának, de kettészelte Szentendre városát. Napi szinten van olyan szakasza, melyet 50 ezer jármű használ, ami egy jelentősebb autópálya forgalmát jelenti.
A főút déli szakaszán sürgős fejlesztésekre van szükség, melyek végre „látótávolságba” kerültek:
- a Szentendre belterületi szakasz teljeskörű felújítása
- a budakalászi elkerülő megépítése
- az M0 autóút kiépítése a 10-es és 11-es út között
Rendbe teszik a 11-es főút szentendrei szakaszát
Hét kilométernyi belterületi út újul meg Szentendrén a volt orosz laktanyától a Határcsárdáig.
A budakalászi elkerülő tervezése
Az új út a pilisi régióból Budapest felé tartó forgalomnak kínál megoldást: a Pomáz felől érkezőket Budakalász kihagyásával viszi a 11-es főútra.
Két alagúttal épülhet meg az M0-ás északi szektora
A jelenleg a Megyeri-híd nyugati végéig érő budapesti körgyűrű a jelentős forgalmat lebonyolító 10-es főútig hosszabbodik meg ebben a projektben.