További vasúti fejlesztésekért küzdünk
Emeletes motorvonatot kapott Pilisvörösvár, de itt még nincs vége
E héttől Esztergom és Budapest között is emeletes motorvonatok közlekednek, és ezzel újabb elővárosi vonalon járnak ilyen motorvonatok – közölte az új járat keddi sajtótájékoztatóján Budapesten a Külgazdasági és Külügyminisztérium tájékoztatásért és Magyarország nemzetközi megjelenítéséért felelős államtitkára, Vitályos Eszterrel közösen tartott sajtótájékoztatóján. – írja az MTI
Menczer Tamás jelentős minőségjavulást vár a közösségi közlekedésben az új szerelvénytől, amely – mint mondta – 600, vagyis a korábbihoz képest másfélszer több ülőhelyet biztosít a nagyforgalmú vonalon. Hangsúlyozta azt is, az itteni tapasztalatok is azt igazolják, hogy a korszerű közösségi közlekedés népszerű, hiszen a szakasz felújítása óta jelentősen nőtt az esztergomi járat utasforgalma.
Az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) európai uniós fejlesztéspolitikáért felelős államtitkára, lokálpatriótaként a Pilis-Dunakanyar sorsát szívén viselő, frissen mandátumot szerzett parlamenti képviselő hozzátette, hogy a környéken élők számára az egyik legnagyobb kihívást a napi ingázás jelenti. Vitályos Eszter megjegyezte, hogy a közösségi médiában olvasható visszajelzések, valamint az utatok véleménye szerint sokan már most örülnek a fejlesztésnek, de itt még nincs vége.
A MÁV vezérigazgatója szerint pedig a korszerűsítések kiemelt szempontja az elővárosi vonalak versenyképessége, hiszen az utasok csaknem fele Budapest és a környező elővárosok között közlekedik – tette hozzá. Homolya Róbert szerint a főváros körül a vasúté lesz a legversenyképesebb közlekedési szolgáltatás, ha az eddigiekhez hasonló ütemben folytatódnak a fejlesztések.
Márpedig nagyon úgy tűnik, hogy folytatódnak, hiszen Vitályos Eszter korábbi facebook posztjában éppen a további fejlesztésekhez kért ötleteket és javaslatokat, hiszen hitvallása szerint a 10-es út mentén élőknél senki sem tudhatja jobban, mire van igazán szükségük. A beérkezett javaslatokat a napokban összesítik, melyeket aztán a megfelelő szakbizottságok elé tárnak újabb források bevonását és az ingázók napi közlekedési körülményeinek további javítását célzandó.